Inteligentne wskazówki, jak ograniczyć ilość odpadów

0

Osobom, które nie mogą lub DETALE wolą nie jeść ryb i owoców morza, zaleca się włączenie do diety innych źródeł białka roślinnego wraz z innymi alternatywami bogatymi w kwasy omega 3, aby uniknąć niedoborów tych niezbędnych kwasów tłuszczowych.

Zdrowe tłuszcze i oleje są również ważnym elementem zrównoważonej diety. Oleje roślinne są bogate w tłuszcze nienasycone, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie, zwłaszcza gdy zastępują tłuszcze nasycone.

Zdrowe tłuszcze i oleje

Zaleca się spożywanie około dwóch łyżek nienasyconych olejów dziennie. Świetnym sposobem na osiągnięcie tego jest gotowanie z użyciem olejów nienasyconych, takich jak oliwa z oliwek, olej rzepakowy i słonecznikowy, zamiast olejów bogatych w tłuszcze nasycone, takich jak masło i olej kokosowy.

Należy ograniczyć spożycie tłuszczów nasyconych, ponieważ spożywane w nadmiarze mogą zwiększać ryzyko chorób układu krążenia. Źródłami pokarmowymi tłuszczów nasyconych są także olej palmowy, smalec, twarde sery, wędliny i mięsa z widocznym tłuszczem.

Może Cię również zainteresować:

  • zielony liść – FindusZrównoważone rolnictwo według nas w Findus zielony liść – Findus Nasze zrównoważone opakowanie
  • Zrównoważona dieta: końcowe wskazówki i sugestie

Zdrowe tłuszcze i olejeDlatego też może istnieć wiele sposobów osiągnięcia celu, jakim jest przestrzeganie bardziej zrównoważonej diety: w tym zmniejszenie porcji i tworzenie posiłków możliwie jak najbardziej zróżnicowanych i charakteryzujących się pokarmami roślinnymi, takimi jak fasola i rośliny strączkowe, groszek, szpinak i wiele warzyw wszelkiego rodzaju oraz kolor.

Podsumowując, zrównoważone odżywianie oznacza zrównoważenie tego, co spożywamy, tak aby uwzględnić o wiele więcej żywności pochodzenia roślinnego, co pomaga nam poprawić zdrowie nasze i planety. Ważne jest również spożywanie wystarczającej ilości ryb i owoców morza pochodzących ze zrównoważonych źródeł oraz ogólnie spożywanie różnorodnych produktów spożywczych.

Żywność i środowisko: jak przestrzegać zrównoważonej diety?

Ponadto ograniczenie marnowania żywności i korzystanie z naszych zamrażarek może pomóc nam zapobiegać marnowaniu żywności. Wszystkie te małe, ale znaczące zmiany mogą pomóc nam zmniejszyć nasz indywidualny wpływ na środowisko, abyśmy mogli wspólnie chronić nasze zasoby naturalne dla przyszłych pokoleń.

Aby dowiedzieć się więcej na temat zrównoważonego odżywiania i różnych rodzajów diet, zajrzyj do naszego działu Odżywianie i Ciekawostki. Zawiera mnóstwo porad na temat węglowodanów, witamin i nie tylko, które pomogą Ci podejmować świadome decyzje przy podejmowaniu decyzji o tym, jak powinien wyglądać Twój posiłek.

  • Dobra wiadomość jest taka, że ​​żywność, która w mniejszym stopniu oddziałuje na środowisko, to taka, która powinna częściej gościć na naszych stołach, a ponadto działa protekcyjnie na zdrowie.
  • Czy można odżywiać się zdrowo i ekologicznie? Około 40 ekspertów, wezwanych do odpowiedzi na to pytanie przez jedno z najważniejszych i najbardziej prestiżowych czasopism naukowych Lancet, w niedawnej publikacji stwierdziło, że jest to absolutnie możliwe!

Aby tego dokonać, należy jednak dokonać przeglądu nawyków żywieniowych jednostek i społeczności, udoskonalić metody produkcji i ograniczyć marnowanie żywności.Wyzwanie trudne, któremu jednak można sprostać dzięki zaangażowaniu instytucji i jednostek.

Zrównoważona dieta

W szczególności naukowcy podkreślają, jak dieta oparta głównie na żywności pochodzenia roślinnego i uboga w żywność pochodzenia zwierzęcego przynosi korzyści dla zdrowia i środowiska.

Zrównoważona dietaNa podstawie tej ogromnej pracy polegającej na przeglądzie literatury zaproponowano model diety, który uwzględnia te podwójne aspekty, tworząc tak zwaną dietę zrównoważoną.

Terminem dieta zrównoważona, dokładniej zdefiniowanym przez komisję ekspertów „Dieta zdrowia planetarnego”, chcemy podkreślić fundamentalną rolę, jaką odgrywa odżywianie jako łącznik między stanem zdrowia a zrównoważeniem środowiskowym, czyli dwa pojęcia, które należy zintegrować, aby przekształcić system rolno-spożywczy.

  1. Mówiąc o wpływie produkcji żywności na środowisko, należy wziąć pod uwagę cały cykl życia: od uprawy, poprzez zbiór, przetwarzanie, pakowanie, aż do ostatecznej utylizacji produktu. Szczegółowo mówimy o analizie cyklu życia (LCA).=
  2. Aby to ocenić, istnieje wiele wskaźników, które pomagają w prosty sposób zrozumieć tak złożone zjawisko. Najbardziej rozpowszechnione są:

WSKAŹNIKI

  • CO WYRAŻA
  • JEDNOSTKA MIARY
  • ślad węglowy
  • Ślad węglowy

Emisja gazów cieplarnianych lub gazów zmieniających klimat odpowiedzialnych za zmiany klimatyczne. Jest to ściśle powiązane z wykorzystaniem energiiMasa (kg ekwiwalentu CO2) Ślad ekologiczny

Ślad ekologiczny Powierzchnia lądu (lub morza) potrzebna do zapewnienia zasobów i absorpcji emisji CO2 powstająca w całym cyklu życia produktu, od pola do utylizacji.

Zrównoważona dieta jest zatem modelem diety o niskim wpływie na środowisko

  1. Powierzchnia
  2. (globalne m2)
  3. ślad wodny
  4. Ślad wodny
  5. Zużycie i sposoby wykorzystania zasobów wodnych przez system produkcyjny.

Około połowę talerza powinny stanowić warzywa i owoce, a głównym źródłem węglowodanów powinny być produkty pełnoziarniste. Mały segment poświęcony jest warzywom skrobiowym, takim jak ziemniaki.

Zrównoważona dieta jest zatem modelem diety o niskim wpływie na środowiskoJeśli chodzi o żywność będącą źródłem białka, należy preferować przede wszystkim warzywa, rośliny strączkowe i orzechy, a następnie niskotłuszczowe sery, ryby, jaja, białe i czerwone mięso.

Wśród tłuszczów preferowane są te dobre, czyli żywność będąca źródłem tłuszczów nienasyconych, taka jak oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia i inne oleje roślinne.

  • Na koniec niewielką porcję potrawy posypujemy dodatkiem cukru. Te ostatnie należy bowiem maksymalnie ograniczać, nadmiar może sprzyjać schorzeniom nadwagi i otyłości, które z kolei są czynnikiem ryzyka najpowszechniejszych patologii w krajach zachodnich.
  • Analizując segment po segmencie, zauważamy, że ostatecznie zrównoważone, zdrowe danie nie różni się zbytnio od przedstawienia zdrowego dania w Harvard Medical School w Bostonie.

Wśród licznych celów mających na celu zapewnienie zrównoważonego rozwoju systemu rolno-spożywczego, w pełni uwzględniono także walkę z odpadami. Działania zmierzające do osiągnięcia tego celu muszą być realizowane w całym procesie produkcyjnym, angażującym nie tylko branże, ale także jednostki.